zondag 26 mei 2013

Polderen in de vroege avond

Begin van de avond nog even de polder in geweest. Zo krijgt Polderen een geheel nieuwe inhoud!
  
 
In april had ik hem (ik ga er echt van uit dat het dezelfde is!) al eens op de Pette plas in Waddinxveen zien zitten, terwijl ik op weg was naar de kerk. Na de dienst heb ik mijn camera gehaald, maar de vogel was gevlogen. Vanmiddag zag ik hem op een poldersloot. Een Nonnetje (man), volgens velen de mooiste eend die er is, hoort hier niet in deze tijd! Overwinteren doet ie wel, maar daarna trekt ie snel weer naar het noorden om te broeden. Blauwe ring om rechterpoot; vermoedelijk een ontsnapte sier eend.
 
 
het is weer volop taxi rijden in de polder! Deze jongen zijn al te groot om met z'n drieen achterop te kunnen. Mama 2 en Papa 1. Hier dus mama.
 
 
Gladde vogel, strakke vlucht. Kokmeeuwen zie je in de polder veelvuldig
 
 
Brand ganzen en canadese ganzen lijken wel wat op elkaar. De canadeze hebben een geheel zwart masker en zijn wat groter. Jongen van de beide soorten zijn daarentegen makkelijk te onderscheiden! 
 
 
 
Brandganzen in de vlucht
 
 
Nadat hij even heeft geposeerd, koos deze haas meteen het hazenpad!
 
 
Waar turen zijn zo vol verwachting naar?
 
 
Uiteraard... de komst van papa!