zaterdag 27 april 2013

Een allegaartje

Het was winderig in de polder. En daarbij heb ik ook een verkeerde keus gemaakt. Ik wilde Oostverlaat. Tenminste.. ik dacht dat het zo heette. Dat was ook zo, maar de afgelopen winter is er aardig huis gehouden in de polder! Kanalen bijgetrokken, asfalt aangelegd, grote parkeer terreinen.. Een heuse roeibaan met giga capaciteit ontstond. Vanochtend was de opening van wat nu "Eendrachtspolder" heet. Verkeerswachters hielden me tegen. Of ik een genodigde was... Ik ben vriendelijk gebleven, maar desondanks na wat discussie wel verder gereden. Ik kom er per slot van rekening al jaren om de vogels gade te slaan. Ik had het beter kunnen laten! De drukte heeft zo haar effect. Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst. Waarschijnlijk weer een plek verloren om te "spotten". Als "troost" ben ik goede etenswaren gaan kopen bij de Sligro; binnendoor gereden en toch nog hier een daar een plaatje geschoten.

 
Deze Tapuit had ik echt over het hoofd gezien als hij niet even op een paaltje op de uitkijk had gezeten!

 
Gele kwikstaarten blijven lastig te fotograferen. Super beweeglijk en alleen rustig op afstand. Er zitten er overigens veel in de polders op dit moment!
 
 
Dit blijft mooi!
 
 
Deze Scholeksters moeten nog aan de nakomelingen werken
 
 
hier zeven onopvallende nakomelingen van en koppel Nijlganzen
 
 
Mama is heel wat opvallender van kleur!