zaterdag 23 maart 2013

Koud, donker en guur

Het was niks met het weer vandaag. De zon heb ik alleen maar even waterig achter de wolken gezien. Een snerpend koude wind maakte dat je onbedekte huid na vijf minuten in de buitenlucht als bevroren aanvoelde. Geen omstandigheden waaronder vogels massaal op de wieken gaan. Omdat ik toch op pad was ben ik ook nog maar even langs de Starrevaart gereden. Zonder enige illusie overigens dat daar iets te zien zou zijn. Maar... de natuur blijft onvoorspelbaar! Er vloog van alles af en aan. Lepelaars, Kluten, Grutto's, Tureluurtjes, vele soorten eenden en ganzen. Het was geen weer om mooie foto's te maken, maar toch wil ik jullie even laten delen in al dat moois in de natuur.
 
 
Berg eenden waren zowel zwemmend als vliegend waar te nemen. Hier een koppel tijdens het foerageren

 
Een groep Grutto's landt vrijwel gelijktijdig in het ondiepe deel van de vogelplas

 
Deze man Kuifeend komt ook zijn kostje bij elkaar scharrelen

 
Vele tientallen Kluten waren actief aan het foerageren in het ondiepe deel

 
Een grote groep Lepelaars hield zich voor mijn lens onbereikbaar op aan de smalle kop van de plas. Toen ze op de wieken gingen kon ik er toch nog een plaatje van maken

 
Tureluurtjes hielden zich op langs de oever en vlogen af en aan.