zaterdag 29 december 2012

Zon op de Brouwersdam

Wat krijgen we toch regelmatig cadeautjes! Om een uur of twaalf werd het weer hier per 5 minuten beter. Als ik zon zie, krijg ik de kriebels en "moet" ik met de camera op pad! De Brouwersdam leek me met dit weer een uitermate goede bestemming. Dat was het ook. Niet heel veel bijzonders gezien, maar wel veel. Ze zaten meestal op grote afstand, dus de foto's zijn deze keer niet geweldig, maar dat maakt mijn pret er niet minder om. Hier weer een impressie van mijn middag.

 
Grote aantallen brilduikers waargenomen, maar ver uit de kust

 
Rot ganzen in grote groepen aan het grazen

 
Hier een exemplaar in de vlucht boven de kust

 
Scholeksters zijn er altijd wel..
deze kwamen met 15 tegelijk aanvliegen

 
Ook veel Zaagbekken waargenomen;
ook zij bleven op respectabele afstand

 
Veel jagers in de polder!
Deze Haas blijft desondanks genieten van de zon

 
Ganzen in overvloed! Hier vooral Brand ganzen